איך נערכים לניקוי רעלים

מה זה בעצם ניקוי רעלים?

הגוף החכם שלנו מבצע כל הזמן ניקוי רעלים בכליות, בכבד ובתהליכים נוספים בגוף. הרעלים האלו מופנים לצינורות השתן ויוצאים מגופנו.

התהליך היומיומי קורה עם רעלים מסיסי מים, שממילא לא יכולים להזיק לתאים בגוף כי כל התאים בגוף מוקפים בממברנת שמן.

בניקוי רעלים אנחנו מנסים לנקות מגופנו את הרעלים מסיסי השמן, אלו שעשויים לחדור לתאים ולפגוע בהם.

מה הם הרעלים האלו שמהם אנחנו מנסים להתנקות?

  • ישנם רעלים אורגניים, כאלו שהגוף מייצר בתהליכי חילוף החומרים, במצבי סטרס וכדומה

  • ישנם רעלים שמגיעים אלינו מהמזון:

  • מזון שרוף

  • שומן מחומצן (אוכל מטוגן...)

  • רעלים במזון מין החי

  • דשנים כימיים וחומרי הדברה

  • תוספות למזון (חומרים משמרים, מייצבים, מתפיחים, חומרי טעם, חומרי ריח, צבעי מאכל)

  • מוצרי פלסטיק לאריזת מזון משחררים רעלים

  • ישנם רעלים שאנחנו נושמים:

  • מזיהום אויר

  • מצבע טרי על הקיר

  • מחומרי ניקוי

  • מאדי דלק

  • וישנם רעלים שחודרים לגופנו דרך העור ממוצרי קוסמטיקה, סבונים וכו'

לכן, בתקופה שמתכוננים לניקוי רעלים, כדאי לנסות להימנע ככל שניתן מהוספת רעלים חדשים, נסו להמעיט במוצרים תעשייתיים שמכילים תוספות למיניהן ומאכילת אוכל מטוגן, המעיטו במוצרים מין החי ונסו להימנע מחשיפה לזיהום אויר ככל שניתן.


מהם התנאים האופטימליים להצלחת תהליך ניקוי?

בתהליך ניקוי נרצה להוריד מטלות לא הכרחיות מהכבד שלנו, שיוכל להתמקד בעבודת הניקוי ולכן:

  • נאכל פחות בתקופת הניקוי

  • נימנע מהחדרת רעלים חדשים

  • נשתדל להימנע מתרופות - ***כמובן שמי שנוטל תרופות באופן קבוע חייב להתייעץ עם רופא! הכוונה פה היא לא לקחת אקמול כשכואב הראש במהלך הניקוי***

  • נעשיר את הגוף בנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים

  • נקל על הכליות באכילת מזון בסיסי

  • נאזן את הסטרס


איך מעשירים את הגוף בנוגדי חימצון וויטמינים אתם שואלים?

פשוט מתחילים לאכול הרבה פירות וירקות, עלים ירוקים ונבטים - עדיף אורגניים (פחות רעלים מהריסוס).

מגבירים בעיקר צריכה של הירקות הבאים:

  • עלי לפת

  • תרד

  • סלק עלים

  • חסה

  • קישואים

  • כרוב ניצנים

  • ברוקולי

  • קייל - טרי ומאודה

בנוסף משלבים גם פיסטוקים לא קלויים שעשירים בנוגדי חימצון שחיוניים לתהליך.


מה התנאים שיעודדו ניקוי מוצלח?

  • גם במהלך הניקוי נקפיד על מגוון של ירקות, עלים ירוקים ונבטים, וניתן דגש על שילוב ירקות מצליבים, שום ובצל

  • נקפיד על 2 אגוזי ברזיל ביום כמקור עשיר לסלניום

  • נימנע מאשכוליות בפרט ומפירות הדר בכלל

  • נימנע מעישון פסיבי (וכמובן שאקטיבי...)

  • נימנע ממזונות עשירים באומגה 6 - שמני זרעים, טחינה

  • נמנע ממזונות אלרגניים: גלוטן, סויה, שומשום, אגוזים, בוטנים

  • נהיה בשמחה ובשלווה

מוכנים? המשיכו לפוסט הבא המפרט את השלבים בניקוי רעלים